понедельник, 6 апреля 2020 г.

Тема:Складання та реалізація алгоритмів із циклом із лічильником та повтореннями для опрацювання величин у середовищі програмування.

ОПРАЦЮЙ ПРЕЗЕНТАЦІЮ

ТЕСТ 

Які особливості використання циклів у програмах?
У мові програмування Free Pascal реалізовано ще один цикл – цикл із післяумовою:
Якщо в тілі циклу потрібно використати більш ніж одну команду, то операторних дужок використовувати не потрібно – їх роль виконують службові слова repeat та until, які входять до конструкції оператора циклу.
У мові програмування Python можна використовувати достроковий вихід з циклу. За допомогою функції break можна перервати виконання команд тіла циклу та перевести управління до команди, яка слідує після блоку команд, що належать до while або for.
Як задати випадкове число?
Складаючи алгоритми в навчальному середовищі Скретч, ви використовували команду, за допомогою якої отримували для значень параметрів деяких команд випадкові числа: координати розміщення об’єкта на сцені, кольору малюнка тощо.
 
Випадкові значення величин часто використовують при складанні програм, зокрема ігрових.
Для того щоб у програмі мовою програмування Python використати значення, яке передається у програмний код випадково, підключають модуль random:
import   random


У програмах, написаних мовою програмування Free Pascal, у програмному коді опрацювання події один раз звертаються до функції Randomize, яка підключає генератор випадкових чисел та надає можливість отримувати щоразу інші значення.




IV.           Формування практичних умінь і навичок
Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.  (Інструктаж з правил техніки безпеки)
Завдання 1.  Просте число
Число називають простим, якщо воно ділиться без остачі тільки на одиницю й на себе. У середовищі програмування Lazarus розробіть проект, за допомогою якого буде перевірятися, чи є простим введене число.
1.     Сплануйте проект. Передбачте, які об’єкти будуть використані на екранній формі та які події відбуватимуться з ними.
2.     У папці Навчальні проекти власної струк­тури папок створіть папку Просте_число.


3.     Відкрийте середовище Lazarus, створіть новий проект і збережіть його складові в папку Просте_число. Змініть значення властивостей об’єкта Forml, розмістіть на формі потрібні об’єкти та надайте значень їх властивостям, щоб отримати форму.


4.     У програмному коді опрацювання події натиснення кнопки Перевірити введіть команди:
5.    Запустіть проект на виконання. Введіть число 15. Перевірте отриманий результат.
6.    Запустіть проект на виконання ще раз для значення 19. Перевірте отриманий результат.
7.    Збережіть зміни у проекті. Завершіть роботу з проектом і середовищем про­грамування.

Завдання 2.  Гра
Складіть програму мовою програмування Python, яка реалізує гру Відгадай число між комп’ютером та користувачем. Користувач не більш ніж за 6 спроб має відгадати «задумане» число з діапазону від 1 до 20. Якщо ко­ристувач відгадає, то на екран виводиться повідомлення про кількість спроб, якщо ні — виводиться «задумане» число.
1.     Відкрийте середовище програмування PyCharm.
2.     Створіть новий файл програми мовою Python з іменем Відгадай число в папці Навчальні проекти власної структури папок.
3.     У програмному коді запишіть команди за зразком. Проаналізуйте, яке призначення кожного рядка програмного коду



4.     Запустіть проект на виконання. Спробуйте виграти у грі. Завершіть робо­ту із середовищем.


Комментариев нет:

Отправить комментарий