рактична робота 13. Складання та виконання алгоритмів з графічним відображенням даних
Завдання: створити у середовищі програмування Lazarus проект, у якому викорситані малюнки, збережені на зовнішніх носіях.
Обладнання: комп'ютер з операційною системою Linux Ubuntu зі встановленим середовищем програмування Lazarus, під'єднаний до мережі Інтернет.
ХІД РОБОТИ:
Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.
Завдання 1. Розробіть проект Природні зони України, у якому на формі розміщене зображення карти України, збережене у файлі Map_of_Ukraine.png. Після вибору у списку однієї з природних зон рівнинної частини України: зона мішаних лісів і широколистяних лісів, зона лісостепу, зона степу – межі відповідної зони виділяються ламаною червоного кольору.
Розгляньте програмний код (координати точок спробуйте визначити самостійно) і реалізуйте програму:
procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
begin
Image1.Picture.LoadFromFile('C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\8-49\Map_of_Ukraine.png')
end;
procedure TForm1.FormMouseMove(Sender: TObject; Shift: TShiftState; X,
Y: Integer);
begin
Edit1.Text := IntToStr(X)+' ; '+IntToStr(Y)
end;
procedure TForm1.RadioGroup1SelectionChanged(Sender: TObject);
begin
Image1.Canvas.Pen.Color := clRed;
Image1.Canvas.Pen.Width := 3;
Image1.Canvas.Pen.Style := psDot;
if RadioGroup1.ItemIndex = 0 then
begin
Image1.Canvas.MoveTo(46,169);
Image1.Canvas.LineTo(96,121);
Image1.Canvas.LineTo(107,121);
Image1.Canvas.LineTo(109,100);
Image1.Canvas.LineTo(97,65);
Image1.Canvas.LineTo(98,45);
Image1.Canvas.LineTo(130,34);
Image1.Canvas.LineTo(275,56);
Image1.Canvas.LineTo(352,68);
Image1.Canvas.LineTo(380,31);
Image1.Canvas.LineTo(487,14);
Image1.Canvas.LineTo(511,50);
Image1.Canvas.LineTo(506,78);
Image1.Canvas.LineTo(434,96);
Image1.Canvas.LineTo(371,143);
Image1.Canvas.LineTo(46,169)
end
else
if RadioGroup1.ItemIndex = 1 then
begin
Image1.Canvas.MoveTo(46,170);
Image1.Canvas.LineTo(366,145);
Image1.Canvas.LineTo(434,96);
Image1.Canvas.LineTo(506,80);
Image1.Canvas.LineTo(633,121);
Image1.Canvas.LineTo(646,183);
Image1.Canvas.LineTo(305,220);
Image1.Canvas.LineTo(319,336);
Image1.Canvas.LineTo(242,248);
Image1.Canvas.LineTo(127,289);
Image1.Canvas.LineTo(18,239);
Image1.Canvas.LineTo(46,170);
end
else
if RadioGroup1.ItemIndex = 2 then
begin
Image1.Canvas.MoveTo(321,336);
Image1.Canvas.LineTo(321,336);
Image1.Canvas.LineTo(306,220);
Image1.Canvas.LineTo(645,184);
Image1.Canvas.LineTo(633,122);
Image1.Canvas.LineTo(773,182);
Image1.Canvas.LineTo(742,269);
Image1.Canvas.LineTo(702,275);
Image1.Canvas.LineTo(681,324);
Image1.Canvas.LineTo(543,389);
Image1.Canvas.LineTo(556,432);
Image1.Canvas.LineTo(489,454);
Image1.Canvas.LineTo(446,438);
Image1.Canvas.LineTo(492,391);
Image1.Canvas.LineTo(371,370);
Image1.Canvas.LineTo(323,446);
Image1.Canvas.LineTo(281,447);
Image1.Canvas.LineTo(260,432);
Image1.Canvas.LineTo(295,369);
Image1.Canvas.LineTo(341,367);
end;
end;
Завдання 2. Розробіть проект Прямокутник, у якому в текстові поля чи у список даних вводять пари координат чисел, натискають кнопку Побудувати й отримують прямокутник, побудований за вказаними значеннями координат. Прокоментуйте рядок з кодом і проаналізуйте зміни у виконанні програми.
Орієнтовний зразок інтерфейсу і програмний код, який можна використати у проекті:
Завдання 3. Дайте письмово відповіді на запитання:
1. Як у проектах, розроблених у середовищі програмування Lazarus, розміщують графічні зображення на формі? Яке їх призначення?
2. Які засоби передбачені в середовищі програмування Lazarus, щоб додані на форму малюнки не спотворювались, збільшувались, імітували рух?
3. Для чого використовують компонент Shape в середовищі програмування Lazarus?
4. Як змінюють властивості геометричних фігур, побудованих за допомогою компонента Shape?
5. Які особливості малювання геометричних фігур за координатами в середовищі програмування Lazarus?
2. Які засоби передбачені в середовищі програмування Lazarus, щоб додані на форму малюнки не спотворювались, збільшувались, імітували рух?
3. Для чого використовують компонент Shape в середовищі програмування Lazarus?
4. Як змінюють властивості геометричних фігур, побудованих за допомогою компонента Shape?
5. Які особливості малювання геометричних фігур за координатами в середовищі програмування Lazarus?
Комментариев нет:
Отправить комментарий