понедельник, 20 апреля 2020 г.

Тема:Практична робота 14. Складання та виконання алгоритмів з графічним відображенням даних. Тематичне оцінювання.



рактична робота 13. Складання та виконання алгоритмів з графічним відображенням даних

    
Завдання: створити у середовищі програмування Lazarus проект, у якому викорситані малюнки, збережені на зовнішніх носіях.

    Обладнання: комп'ютер з операційною системою Linux Ubuntu зі встановленим середовищем програмування Lazarus, під'єднаний до мережі Інтернет.

ХІД РОБОТИ:

    Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.


    Завдання 1. Розробіть проект Природні зони України, у якому на формі розміщене зображення карти України, збережене у файлі Map_of_Ukraine.png. Після вибору у списку однієї з природних зон рівнинної частини України: зона мішаних лісів і широколистяних лісів, зона лісостепу, зона степу – межі відповідної зони виділяються ламаною червоного кольору.
Розгляньте програмний код (координати точок спробуйте визначити самостійно) і реалізуйте програму:



procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
begin
  Image1.Picture.LoadFromFile('C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\8-49\Map_of_Ukraine.png')
end;

procedure TForm1.FormMouseMove(Sender: TObject; Shift: TShiftState; X,
  Y: Integer);
begin
  Edit1.Text := IntToStr(X)+' ; '+IntToStr(Y)
end;

procedure TForm1.RadioGroup1SelectionChanged(Sender: TObject);
begin
  Image1.Canvas.Pen.Color := clRed;
  Image1.Canvas.Pen.Width := 3;
  Image1.Canvas.Pen.Style := psDot;
  if RadioGroup1.ItemIndex = 0 then
      begin

           Image1.Canvas.MoveTo(46,169);
           Image1.Canvas.LineTo(96,121);
           Image1.Canvas.LineTo(107,121);
           Image1.Canvas.LineTo(109,100);
           Image1.Canvas.LineTo(97,65);
           Image1.Canvas.LineTo(98,45);
           Image1.Canvas.LineTo(130,34);
           Image1.Canvas.LineTo(275,56);
           Image1.Canvas.LineTo(352,68);
           Image1.Canvas.LineTo(380,31);
           Image1.Canvas.LineTo(487,14);
           Image1.Canvas.LineTo(511,50);
           Image1.Canvas.LineTo(506,78);
           Image1.Canvas.LineTo(434,96);
           Image1.Canvas.LineTo(371,143);
           Image1.Canvas.LineTo(46,169)
      end
  else
      if RadioGroup1.ItemIndex = 1 then
          begin
              Image1.Canvas.MoveTo(46,170);
              Image1.Canvas.LineTo(366,145);
              Image1.Canvas.LineTo(434,96);
              Image1.Canvas.LineTo(506,80);
              Image1.Canvas.LineTo(633,121);
              Image1.Canvas.LineTo(646,183);
              Image1.Canvas.LineTo(305,220);
              Image1.Canvas.LineTo(319,336);
              Image1.Canvas.LineTo(242,248);
              Image1.Canvas.LineTo(127,289);
              Image1.Canvas.LineTo(18,239);
              Image1.Canvas.LineTo(46,170);

          end
      else
          if RadioGroup1.ItemIndex = 2 then
              begin
                   Image1.Canvas.MoveTo(321,336);
                   Image1.Canvas.LineTo(321,336);
                   Image1.Canvas.LineTo(306,220);
                   Image1.Canvas.LineTo(645,184);
                   Image1.Canvas.LineTo(633,122);
                   Image1.Canvas.LineTo(773,182);
                   Image1.Canvas.LineTo(742,269);
                   Image1.Canvas.LineTo(702,275);
                   Image1.Canvas.LineTo(681,324);
                   Image1.Canvas.LineTo(543,389);
                   Image1.Canvas.LineTo(556,432);
                   Image1.Canvas.LineTo(489,454);
                   Image1.Canvas.LineTo(446,438);
                   Image1.Canvas.LineTo(492,391);
                   Image1.Canvas.LineTo(371,370);
                   Image1.Canvas.LineTo(323,446);
                   Image1.Canvas.LineTo(281,447);
                   Image1.Canvas.LineTo(260,432);
                   Image1.Canvas.LineTo(295,369);
                   Image1.Canvas.LineTo(341,367);

              end;
end;


    Завдання 2. Розробіть проект Прямокутник, у якому в текстові поля чи у список даних вводять пари координат чисел, натискають кнопку Побудувати й отримують прямокутник, побудований за вказаними значеннями координат. Прокоментуйте рядок з кодом і проаналізуйте зміни у виконанні програми. 
    Орієнтовний зразок інтерфейсу і програмний код, який можна використати у проекті:
Завдання 3. Дайте письмово відповіді на запитання:
    
    1. Як у проектах, розроблених у середовищі програмування Lazarus, розміщують графічні зображення на формі? Яке їх призначення?
    2. Які засоби передбачені в середовищі програмування Lazarus, щоб додані на форму малюнки не спотворювались, збільшувались, імітували рух?
    3. Для чого використовують компонент Shape в середовищі програмування Lazarus?
    4. Як змінюють властивості геометричних фігур, побудованих за допомогою компонента Shape?
    5. Які особливості малювання геометричних фігур за координатами в середовищі програмування Lazarus

Комментариев нет:

Отправить комментарий